fredag 29 juni 2012

Sommarkarameller ........


..... tillhör egentligen inte klicken som "sminkar" mig, men uppskattar ändå att ibland få vara "fin".

Dessutom har jag faktiskt fått krypa till korset och börja ta hand om mitt yttre skal, skydda det mot sol och vind.


Dagligen är det en hudkräm i botten, med solskyddsfaktor 30, ovanpå det en foundation med ytterligare solskyddsfaktor och som faktiskt jämnar ut hudtonen lite. Härligt för en som blir fräknig bara av att meteorologen säger order SOL :o Har hittat foundation från "Bare Minerals" och är helt såld! 

Att sen till fest dessutom kunna lukta lite gott är ju aldrig fel och Naomis nya - Wild Pearl - är underbart frisk.


Vad gillar ni vårens/sommarens karamelliga färger till naglarna? Jag tycker de är helt underbara!!! I dag är det pistagegrönt som gäller, rätt snyggt till lite solbränd hy. Japp, ja vet. Målade naglar och trädgårdsjord går inte ihop, heller inte potatisskalning. Men kul är det - så länge det varar ;D

Ahh, läpparna glömde jag ju! Där får det bli lite "Maria Montazami look" i sommar, lätt blekta :)

Här ska förberedas för grillning! Ha en helt underbar fortsättning på fredagen. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jaa, lite flärd får man allt unna sig - och så är det ganska mysigt med en lite piffa-till-sig-stund ;))
Själv har man ju haft semester i fyra veckor så då har det inte blivit något piff alls, bara solskydd, hudkräm och myggmedel så att det har gått att vara ute och greja. Naglarna är kortkorta just för att jord och lacken inte riktigt går ihop :D
Vilken fin samling du har i din arbetshörna!
Ha en skön helg!
Kram Allis

G:a Affären sa...

Alltid uppskattat med "lite extra" och den doften är ny för mig. Jag ska till Helsingfors snart och då brukar det blir lite lukta gott och annat.
Inlägget om jordgubbstider frestade mig så oerhört, det blir nog någon låda gubbar till helgen!
Kramar
Cia