torsdag 7 juni 2012

Dagvill ......


...... är det måndag, eller är det ...... det är faktiskt torsdag! 
Måste bara fresta er med jordgubbspajerna till gårdagens födelsedagsfirande, enkla och jättegoda. En mördegspajbotten som gräddas färdig i formen fylls med hemgjord vaniljkräm och sedan massor av jordgubbar ovanpå. Smakar svensk sommar, när den är som bäst!!



Cyklade till jobbet i tisdags, första gången i år och dessutom på min nya cykel. I dag lägger jag förhoppningsvis ytterligare 3,4 mil på på mitt pluskonto. Min plan är att cykla minst fyra dagar i veckan under juni, juli och augusti, hoppas bara att vädrets makter är med mig.

Ha en fortsatt fin torsdag. Tjingeling

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Smarriga tårtor/pajer du visar idag. Ja cykla till jobbet vore något... 8,5 mil om dagen för mig. Nej det orkar jag inte. Duktig du är hoppas vädret håller sig så du kan cykla på. Kram Pia

Unknown sa...

Mums! Vilka goda pajer, såna ska jag göra när jag är åter i mitt vanliga kök igen och vi ska fira sonen lite i efterskott. Är ju på en liten semestertrirpp, just nu i Kivik. Idag lite mulet men vilken rundtur i solen på Österlen igår!! Underbart!
Cykla lugnt! Kram Allis