måndag 9 augusti 2010

Väder för tropiker.........

...... underblomma (Mirabilis jalapa) blommar för fullt. Blommorna är ganska oansenliga egentligen - men det är INTE doften! Helt underbar!
.
Bouganvillean blommor även den, ingen doft men färgprakt.
.
Calamondin med både frukt och i blom - fanastisk doft som känns lång väg.
.
Fikon, fikon i långa banor, både på trädet och buskarna.
.
Mmmmmm längtar till de är klara.
.
Mera mmmmm, mmmm som i majs. Det ultimata lunchbrödet för en första arbetsvecka efter en kort semester.
.
Ha en alldeles underbar måndagskväll! Tjingeling

4 kommentarer:

Elle sa...

Jag tycker att blommorna var fina, om de sen luktar eller inte.
Antar att brödet doftade minst lika gott...*ler*
Ha en skön dag!
Kram Elle

Tigris Predikantan sa...

Vackra bilder ... lir det sommar snart? *ler*

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Den gula doftande sa Du, är det inte Underblomma, det brukar jag ha, det är första året på bra länge som jag inte har några blommor på balkongen.
Fick ju ett sköte"barn" på ben mitt X att ta hand om. Det har jag säkerligen skrivit om förut.
I min täppa har jag lite Sommar-Lövkojor som ännu inte börjat blomma, de blev angripna av en parasit när de var kvar i blomlådan, då satte jag ut den i min täppa.Usch så ointressant, Du som har så ljuvligt fina blommor, med både doft och färgprakt.

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Jag hittade en påse med frön på Prakt Malva, kvar sedan förra året. De har jag satt och nu, om jag har tur hinner få dem att blomma i höst.Den är ju sen i vanliga fall.Kände jag måste ha något att pyssla med utöver allt det andra jag gör.De är uppe som en liten rosett.

Mitt ex hade satt underblomma med knöl som han köpt, men det kom aldrig upp något.
En liten blomknopp på Lövkojan syns. Ha det bra, krya på Dig.