lördag 28 augusti 2010

Sommaren flyr............

......... för höstens intåg. Men jag hoppas verkligen att hösten tar god tid på sig, än finns det så mycket mer jag vill ha ut av sommaren.
.
De första fåglarna har redan börjat övningsköra inför sin stora flytt. Det är lite Vemodigt att se deras trevande försök att nå sin V-formation, flytten är nära förestående och då är hösten verkligen här.
.
I går kämpade dock sommaren fortfarande emot och gav oss en underbar eftermiddag i Kalmar med sensommarsolens värmande strålar i ansiktet.
.
Uteliv gör en hungrig och Kullzenska lockade med Drottning smulpaj med antingen glass eller vaniljsås, riktigt mumsigt kan jag säga. Kullzenska är, mig veterligen, det enda cafeét i Kalmar som bakar allt sitt kaffebröd mjölkfritt!
.
Ärendena för dagen var:
Lämna dottern till inspark på Corehouse
Beställa lampor till duschrummet
Köpa jeans till maken och mig
Prova ut nya linser
Sist, men inte, minst viktigt, njuta av nuet och livet!
.
Tro det, eller, ej, men vi lyckades faktiskt pricka av alla punkterna ;D.
.
Ha en alldelse underbar lördag. Tjingeling

Inga kommentarer: