fredag 6 augusti 2010

Augustikväll i Kalmar - Rix FM festival

Kalmars två ansikten - det gamla möter det nya.
Kalmar är en medeltida hamnstad som fick sitt slott på 1500-talet genom Vasa-kungarna, men staden utvecklas fortfarande och statsarkitekterna låter nytt möta gammalt i en härlig kombo.
.
En helt underbar sensommarkväll vad är då bättre än en promenad?
.
Cirkus Rix FM hade kommit till stan och med sig hade de ett hov av "svensk artistelit", i alla fall de som spelas på Rix FM. En folkfest med musik för de flesta.
.
Bäst var Apollo Drive och Broken Door.
.
Om ni får möjligheten, gå och lyssna på Rix FM Festival, de har några orter kvar av vårt avlånga land.
.
Jag njuter av min sista semesterdag, ha en underbar fredag. Tjingeling

3 kommentarer:

Norregård sa...

Hej!
Gissa om jag blev förvånad när det var en "Vissefjärdabo" som kommenterat hos mig;o) Får jag fråga hur du hittat till min lilla blog??

Kanonfina bilder du tar!
Kram Malin

Norregård sa...

Blogg så klart....

Unknown sa...

Åh, vad härligt med festival!

Synd att du inte kan komma imorgon, men du är så klart välkommen någon annan gång om du har vägarna förbi Rävemåla:)

Ha det gott,
Charlotta