måndag 30 augusti 2010

Måndag och vi tar det lite piano.........

......... en lugn kväll hemma, utan krav och måsten. I kväll blir det en hot tomatsoppa för två med lite ostgratinerade nachos till.
.
Hantverkarna gör framsteg, nu har vi nytt avlopp från övervåningen, ingen ser det och ingen kommer att märka någon skillnad i det korta perspektivet - men väl i det långa.
.
Det kommer att vara spännande varje dag att komma hem och se vad som har hänt. Alla framstegen dokumenteras nogrannt.
.
Med hösten som inspiration har jag shoppat lite nya komplement till garderoben :-) En lååång skjorta i lite murriga färger, lagom mycket rött för att matcha mina Converse.
.
Det blev även ett par jeans, äntligen ett par sköna jeans. Jag älskar dem riktigt tajta ända ner till fötterna och inte för lågt skurna i midjan. De är inte lätta att hitta - men Levis hade en modell. Nice :)
.
Stassad för hösten ;D
.
Ha en alldeles underbar måndag. Tjingeling

1 kommentar:

Elle sa...

Även jag och maken var och handlade lite höstkläder i helgen. Kul att möta den nya årstiden i ny look.
Var tvungen att småle när jag läste om jeansen. Jag hittade nämligen ett par med hög midja, från 90-talet. Min 16-åring såg mig prova dem och undrade skrattande "vad är det DÄR...?"
Svårt att förklara att det var modernt en gång i tiden.
*ler*
Ha en skön kväll!
Kram Elle