söndag 22 augusti 2010

Galet het skörd.......

........ tänk vad tiden går, snart har även augusti passerat och vi är inne i den stora skördemånaden. Äpplena börjar få lite storlek och visar sin rätta färg.
.
Våra hyresgäster har sagt upp kontraktet och flyttat ut och tur är väl det, holken börjar hamna på sniskan. Nästa hyresgäst kommer nog att begära renovering innan inflyttning =)
.
En ensam och lätt sliten sorgmantel vilade ut, efter nattens regn, på en lika sliten flaggstång i morse.
.
Dagens heta skörd! En stor näve chili Apache och Starflame. Handskar rekommenderas när man ska handskas med den här typen av heta skönheter, i alla fall om man är linsbärare. Jag vet, jag har testat =) det var inte skönt. Jag lovar!
.
Rostade och sedan kokade tillsammans med vitlök, råsocker, vinäger och vatten blev det till en riktigt explosiv chili-sås. Riktigt superhet och används droppvis!
.
Mångalen? Nattens månsken var helt fantastiskt , tur att varken jag eller övriga familjen är släkt med varulvarna ;)
.
Nu väntar en varm ugn på att en hallonmazarintårta ska in. Mums!!
.
Ha en underbar avslutning på denna fantastiska söndag, i morgon är en ny vecka med nya härliga utmaningar. Tjingeling

3 kommentarer:

Elle sa...

Saliven rinner till i munnen bara jag läser ordet "Hallonmazarintårta"...*ler*

Kram Elle

Unknown sa...

Den där chilisåsen måste jag absolut försöka härma:) Låter helt underbar!!!
Ha det gott,
Charlotta

Tigris Predikantan sa...

Vackert .. och ja som älskar rejäl hetta, mums!