måndag 12 augusti 2024

Stormbukett


Helgens väder var inte snällt mot vår berså, eller andra sommarblommor heller för den delen. Men egentligen! Det är ju precis som vanligt, skulle jag vilja säga. 


Det blev helt klart en naturlig gallring av bersån, tyvärr ramlade de flesta rosenskärorna och eftersom de var så tunga drog de annat med sig i fallet.
Nu är det ansat, klippt och komposten blev full ;-)


En liten bukett unnande jag mig i alla fall <3


Rosenskärorna är helt enorma och kommer att få återkomma nästa år. Helt klart vårda jobbet, precis som praktvädden.


Zinniorna blåste inte omkull, men en fick komma med in för att supporta ...


lejongapen, som går i en underbar gul-aprikos färg.

Nästa år tänker jag baske mig ha nät till blommorna, både dahlior och sommarblommor. Plantera dem i lä går ju inte eftersom det blåser runt i vår trädgård trots att vi försökt lumma till den.

Måndag, ny vecka och en stormfälld bukett står på öppna spisen.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: