lördag 10 augusti 2024

Mer stickigt på golvet


Gissa om jag saknar vår stora agave, den som var nästan 1,5 meter i diameter och lika hög. Men den gick inte att hantera längre. Två skott tog jag tillvara på, som har misskötts något alldeles i flera år. Men den här sommaren har varit snäll mot dem. Nu fick de faktiskt nya krukor och har fått komma in i "finrummet" igen. 


Sen tidigare vet ni att jag är svag för krukmodellen Köpenhamn från Bergs Potter. 
I fönstren har jag grönlaserade och jag tycker att de i terracotta passar bra på golvet. 
Det var när High Chaparall kaktusen behövde en ny kruka som jag skaffade den första i terracotta och de till våra agave är absolut inte de sista.


Fler stickiga växter på golvet, då är det tur att vi har den stora barngrinden så att barnbarnen inte gör sig illa eller äter upp jorden ;-)

Lördag och vädergudarna bjuder på blandat väder och blåst.

Ha en fin fortsättning på helgen <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Vilka fina krukor. Vill ha... Kraaam Pia