måndag 15 juli 2024

Odla på fönsterbrädan


Det blir mycket odling nu :o 
Men det är mest odling och trädgård som snurrar i mitt huvud nu när jag fortfarande är ledig. 
Jag vill egentligen odla året runt men vårt klimat gör att odlandet blir lite begränsat del av året. Införskaffade därför en större låda för hydroponisk odling till köket, en Harvy 6 tillsammans med belysning. Just den här modellen kom med 6 st fröpreparerade odlingssubstrat, 3 st sallad och 3 st basilika. Jag satte 2+2 av dem och 2 med tomat.


Som synes har tre av dem grott redan :-)
Eftersom jag hatar att ha persiennerna nere, har även införskaffat lite skuggning som ännu inte kommit upp på fönstret.


Fönstermålningen går enligt plan och efter dagens förberedelser av fönstret blir det till att rensa kantareller, en kär syssla när man inte kan leta upp dem själv. Jag tackar och bugar ödmjukt!

Måndag och den sista semesterveckan är påbörjad.
Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: