lördag 12 augusti 2023

Städat och ommöblerat


Jag tog mig i kragen och städade ur växthuset, inte jättegrundligt men ändå städat.
Kastade ut gurkorna och physalisplantan.
Flyttade de två tomaterna till solen (alla andra tomater står utanför växthuset, men två var extra utsatta för vinden och fick flytta in).


Gurkkrukan har fått på sig sina ben och jag har sått sallad. Jag vet att den står lite mörkt, men det är svalt. Blir det för mörkt får jag helt enkelt ställa/hänga dit min växtledramp.


Nya physalissticklingar är planterade och physalisen är flyttad tillbaka till sin ursprungliga plats, mot den varma husväggen.
Melonplantan hade givetvis en liten melon på G, om den växer får plantan vara kvar, annars åker den också ut.


I dag, när solen kom fram, blev det som en bastu i växthuset och jag fick öppna upp på vid gavel. Det är kompostgaller som står i dörröppningen för att inga fyrbenta ska känna sig lockade att hoppa över tröskeln in i växthuset.


En precis lagom liten växtvagn har fått flytta in i växthuset. Vagnen blev över i sonens och hans sambos flytt, perfekt för växthuset. Just nu bor där tre krukor med koriander. Men jag ser massor av användningsområden för just en rullvagn.

Lördag och vi har äntligen fått se sol igen, nästan hela dagen, och 24 grader i skuggan :-)

Ha en härlig fortsättning på helgen <3

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Så skönt med ett nystädat växthus! Ja jag behöver också ta tag i den saken framöver, jord och blad överallt...men det får bli en mulen dag :)
Kram från Titti