måndag 21 augusti 2023

På sängbordet


Hej och hå! 
Första arbetsdagen efter semestern är avklarad och ledigheten känns långt bort, precis som vanligt.


Jag hade planer på att läsa under semestern, men som vanligt är hjärnan totalt ofokuserad och klarar inte av böcker. Men skillnad blev det minsann mot slutet!


Bokhögen är hög, men jag har nog i alla fall påbörjat alla, en del är lästa minst en gång, men ligger framme för att bläddra fram idéer.


Just nu läser jag serien om Värnamomorden av Ewa Klingberg. Hade inga som helst förväntningar, men den första var klart godkänd. Läser nu nummer två, än så länge håller den ihop.

"att leva med smärta" och "Leva utan migrän" är två böcker som praktiseras hyfsat intensivt, men jag kan måste erkänna att hemläxorna är tuffa!

Trädgårdsböckerna ligger framme mer som uppslagsverk när idéerna rusar fram, det gäller att begränsa sig och inse vad man verkligen hinner med.

"Potatis" en underbar bok att plocka fram när man känner för att planera god mat, riktigt god mat med potatis som grund.

Så, nu vet ni vad jag bläddrar i när John Blund missat mig, vilket händer titt som tätt ;-)

Måndag och en ny vecka ligger framför med många utmaningar :o

Ha en härlig fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: