söndag 6 augusti 2023

Innesittarväder


En välbehövlig vilodag med regn, vi har kört på riktigt hårt i trädgården några dagar. Så pass att det ska bli skönt att få någon dag inomhus med snabeldrake och dammtrasa.
Växthuset skulle också behöva sig en genomkörare, gurkorna har gett sitt. 
Melonen ger inga fruktämnen, så den åker också ut.
Physalisen har gett sitt och det är dags att plantera de nya sticklingarna i lådan istället.


Tomaterna börjar mogna i växthuset, det är en svart plommontomat och ska bli lite mörkare, men är goda redan innan de är helt "svarta".


Sen måste jag ju bara slänga in en bild på ampeltomaterna, som också börjar mogna. Här blev dock inte alla gula som jag trodde, utan en del är röda. Eftersom det är eget frö, har jag ingen aning om vad det är för sorter, de verkar ha korspollinerat sig. Men oavsett vad de heter är de söta och goda.


Vi får se om det kan bli en liten stund på rumpan, med stickning och tända ljus. 
Eller om jag helt enkelt håller mig sysselsatt med städning av hus och växthus till mörkret faller ;-)

Söndag och vår andra semestervecka är till ända.

Ha en fin avslutning på helgen och en bra start på nästa veckan <3

Inga kommentarer: