fredag 11 augusti 2023

Lite av varje


Gårdagens inlägg blev ersatt av kantarellplockning :-)
Jag fick ett mindre utbrott efter snart tre veckors semester med regn, vi behövde med andra ord luftombyte och det fick vi.


Kantarellerna var lite fuktiga och fick ligga på tidningar under natten, perfekta att rensa och förvälla i dag.


Sen tog jag hand om 8 kg andrasorteringstomater, alltså vilka tomater till nästan ingen kostnad alls. Lokalproducerade och förmedlade av vår lokala Ica-handlare.


Ett par kilo västeråsgurka låg och väntade i komposten, perfekt för en sats skivad ättiksgurka. Nu har vi i alla fall en burk med smörgåsgurka till hösten/vintern:-)


Hittade en lite stackare i trädgården, när jag skördade i pallkragarna. En liten koltrastunge. Helt ensam, men jag antar att föräldrar och syskon satt i någon buske :-)

Fredag och det har tagits om hand om lite av varje i köket.

Fredag och tre veckors semester har passerat, en vecka kvar.

Ha en fin fortsättning på fredagen och en skön helg <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Ja du inte är det roligt när det regnar varendaste dag. Men kantareller är toppen. Vi har likadana svampknivar, så bra tycker jag. Kram Pia