fredag 30 juni 2023

Glashusmys


Gråmulet, kvavt och ljummet
Är nog en bra sammanfattning av den här fredagen hittills.
Efter en riktigt tung arbetsvecka är växthuset en lisa för själen. Nu ska bara fredagsmigränen släppa också, sen kan jag njuta av helgen.


Alltså, har ni sett vad melonen ränner iväg, både uppåt längs tråden och på bredden längs golvet.


Koriandern växer på, snart blir det asiatiskt på tallrikarna :-)
Utanför har salladskålen gått i blom och ska ersättas av chili tänker jag. Chili fungerade utmärkt i lådorna förra året, så varför skulle jag ändra på ett vinnande koncept?


Utsikten från sittplatsen är bedårande <3
Den nyförvärvade sichuanpepparn sticker upp ovanför bordskanten, bägge klätterrosorna står i blom (honungsros och Flammentanz) och det börjar bli grönt igen efter regnen.


Växthusgurkorna är nästan värda ett eget inlägg! De har tagit sig ända upp i taket och nu börjar leveransen. En gurka igår, flera idag och massor på G.


Fredag och delar av veckans frustration har släppt, nu ska jag bara få ordning på min iMac också, det verkar värre. Men alternativet till total återställning verkar finnas i alla fall.

Note to self: 
Klicka aldrig ner några pop-ups på krysset, de kan innehålla länkar :o (hur fasen stänger man då ner kan man undra?)
Jobbet är bara ett jobb (men det är ett jobb)

Ha en fin avslutning på veckan <3

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Ja värmen har varit brutal...jag har verkligen inte mått bra! Att klicka på länkar är förrädiskt! Jag vet!
Njut nu av helgen och ta det lugnt :)
Kram Titti