onsdag 21 juni 2023

En korg full


Efter att ha levt "kapad" några dagar är jag oerhört tacksam för den hjälpvillighet som finns i blogg och instavärlden. Tack vare Fröken Grön är jag också tillbaka live och ni kan läsa bloggen utan att bli omdirigerade till en massa skräpsidor.

Vad gör man medan man grubblar över lösning? städar växthuset tex och klipper ner physalisbusken så att gurkorna får plats att utvecklas. På köpet blev det nästan en korg full av physalis i olika mognadsstadier.


Nu ska jag bara försöka lösa det sista problemet jag fick på halsen, hur jag ska få mina program att lira med ett helt nytt macOS. 
Jag vill lova att det inte är att rekommendera att uppgradera till ett OS när det är nytt och oprövat. Det har nog riktigt osat ur öronen på Applesupporten, jag vill lova att jag inte varit lätt att tas med. 
De ställde till med mer problem än de avhjälpte, eftersom grundproblemet fortfarande finns kvar. En pop-up som talar om att jag har virus, på en virustom dator med ett helt annat virusskydd???

Ja, ja, men jag har lärt mig ett och annat, tex att bloggen betyder mycket för mig. Det är ju en dagbok, lite mer än tretton år tillbaka i tiden. Massor av bilder. Mitt sätt att dela med mig av vad som händer till min far och syskon som finns på helt annat håll. För att inte tal om mina recept på Mat- och bakbloggen!

Nog om det, onsdag och jag är lättad i själen. Jag kan blogga och jag kan, om än något krångligt, flytta bilder från kameran till PS :-)

Ha en fin fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Vad skönt att det ordnade sig och underbara bloggväner som hjälper till. physalis kanske man skulle testa. Kraaam Pia