måndag 12 juni 2023

100% avkoppling


Jag har ett jobb som jag stundom har svårt att släppa, framför allt personalansvaret. 
Då är det bra att ha något som ger den ultimata avkopplingen, just nu är det stickning, bakning och stoppa händerna djupt i jorden.
Plantera och rensa ogräs är ofrånkomligt med en stor trädgård, men ibland behöver händerna något helt annat, något som går av sig själv utan att hjärnan är tillkopplad. Då åker stickningen fram, just nu har jag visst två alster på G samtidigt :o


En påse till Alice lilla syskon, en mjuk påse som värmer när höstens kyliga vindar kommer tillbaka.


Det andra är en klänning till Alice, en klänning på restgarn från förra årets klänning, tröja och hatt. En klänning som blir lagom till sensommaren, att gosa i efter en dag på stranden.


Sen var det ju det där med bakningen, den man inte hinner på vardagskvällarna, utan får ta till på helgen. Den här helgen blev det en gudomlig mandelpaj, receptet finns HÄR om du blir sugen på att testa ;-)

Måndag, ny vecka, nya utmaningar.
Måndag och skolavslutningsvecka för många barn och ungdomar.

Ha en härlig fortsättning på veckan <3

2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Skönt att ha en avkopplande syssla - ett måste faktiskt! Trädgård i all ära men något annat kreativt är kul att göra...
Värmen fortsätter. Torkan också. Ha en mysig vecka :)
Kram Titti

Villa Ryttarängen sa...

Jag kopplar också av med händerna i jorden. Den där mandeltårtan lockar mig. Älskar mandel. Kraaam Pia