torsdag 29 juni 2023

Färdigt gästrum


Snart är de sista bitarna på plats, det enda som fattas är ett täcklock för elen och en täcklist vid tröskeln, annars är allt klart. Javisst ja, det ska upp en skena till i taket, över dörren, så vi kan hänga upp en mörkläggningsgardin.


Sängen fanns här redan, den tog vi hem från sonens studentlägenhet när han lämnade den. Sängbord, sänglampa, taklampa och garderob beställde vi. Givetvis beställdes allt från olika ställen :o
Nu känns det lilla, lilla gästrummet lite rymliga och mycket fräschare.


Nu är det ju det där med att hänga upp saker på väggarna. Jag har ju så svårt för att spika/skruva i nymålade väggar. Så vi får helt enkelt se hur det blir med den saken.


Mörkläggningsgardinen vid fönstret beställde jag i dubbel bredd. Ihopdragen får den nästan plats mellan väggen och fönstret, utdragen täcker den hela fönstret med råge. Jag har även köpt en tunn, skir gardin att hänga innanför. Men inte heller där har jag bestämt mig :o Ska den hängas upp måste jag beställa gardinnålar.

Torsdag och snart är den här arbetsveckan slut. En vecka med alldeles för mycket negativ stress, det är för mycket som hänger i luften som jag inte kan släppa.
En del ger sig kanske i morgon, vem vet?

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: