måndag 5 juli 2021

Rött så det förslår


Den röda hängpelargonen har ni sett förut, men nu har den också fått sällskap av en röd pelargon på bordet.


Den röda färgen är så intensiv att de nästan är självlysande i visst ljust, speciellt på kvällen.
Pelargonen på bordet har väl inte riktigt nått sin kapacitet än, köpte den som stickling i våras. Men den kommer, det gör den.


I hörnet fick de rosa pelargonerna maka på sig och ge plats åt en magnifik, röd bägarranka.

Dessutom har jag läst att den går alldeles ypperligt att övervintra ljust och helst svalt, perfekt med växthuset då :-)


Måndag ny vecka och jag har varit hos naprapaten och fått laserbehandling mot mina svullna SI-leder. 
Fy attans vad det har gjort ont den senaste veckan, men inget ont som inte har något gott med sig. Nu vet jag exakt vad jag inte ska göra om jag vill slippa värk.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

Susie på Stjärnarve... sa...

Älskar rött i trädgården! Vår altan är faktiskt inredd med rött, svart, orange och dekorerad med svart metall och nån gul kruka. Så din dekoration gillar jag verkligen!!
Hade bägarranka i en jättestor kruka i växthuset i flera år, men i år dog den av värmeslag innan jag tog ut den.....
KRAM/Susie