onsdag 28 juli 2021

Foten, inte bara för fötternas skull


Jag har, nästan, alltid varit stel mina leder när jag vaknar eller varit still en längre stund. I alla fall i mitt vuxna liv. Jag gissar på att min överrörlighet, steloperation och förslitningar har med det hela att göra.

Men när det gått så långt som till fötterna, då var måttet rågat. Att inte kunna gå på fötterna på morgnarna utan att bita sig i tungan, fungerar inte i längden. 
Jag bokade tid hos hos Foten för en analys av mina fötter.
Mina fotvalv har sjunkit så lågt att både senor och nerver kommit i kläm, inte konstigt att jag har ont!


En foamroller, stödstrumpor, innetofflor och ett par riktigt bra träningsskor kom med hem. Om tre veckor är även mina specialinlägg färdiga :-)

Det här blir nog riktigt bra! Redan efter en dag märker jag skillnad, nu har jag träningsvärk på de mest konstiga ställen :o

Det här kommer inte att påverka bara mina fötter, utan hela kroppen. Felställning på fötterna ger påverkan på så många andra leder och muskler.

Onsdag och vi har hängt tillbaka det första, helrenoverade fönstret :-)

Ha en fin fortsättning på veckan <3

 

Inga kommentarer: