torsdag 29 juli 2021

Första fönstret är klart


Sent i går kväll fixade vi det sista med fönstret och nu är det på plats, äntligen.
Äntligen, just för att vi bytte färg och jag var inte riktigt med på noterna från början. Men när jag ser slutresultatet är jag mer än nöjd.

Jämför med fönstret till höger eller uppe på balkongen, den röda karmen är nu ersatt med en vit. Eftersom skillnaden är så stor måste vi ta en sida av huset i taget.


Planen är att nästa fönster i tur är balkongen, både dörr och fönster givetvis.
Vi hoppas, och tror, att vi även ska hinna med matsalsfönstret också, innan målarvädret är slut för i år.


Även inne blir skillnaden stor, våra fönster ligger väldigt djupt och linjerar med innerväggen. Det innebär att den mörkröda färgen skuggade. Nu reflekteras ljuset in istället :-)
Perfekt för mig som älskar ljuset från våra stora fönster.


Vi har valt att plocka ur persiennerna, för stunden, och kommer på prov att ersätta dem med mörkläggande rullgardiner. Vi har planer på att renovera persiennerna, men det har inte högsta prio.


Plockade in lite dahlior för att liksom fira att rummet gick att möblera igen. 
Nu får vi preppa för nästa fönster, vilket betyder att jag bland annat får flytta min lilla blogghörna och fotostudio till en annan del av huset.

Torsdag och vi har kört ett Kalmar-rally, men nu har vi allt hemma för helgen med de bästa <3

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: