måndag 26 juli 2021

Semester


Semester, mmmm jag smakar på ordet och konstaterar tacksamt att jag är ledig från lönearbete i hela fyra veckor. Något enstaka instick måste göras, men annars är jag LEDIG :-)

I lördags la vi tid på att bara vara, försöka få stressen att sakta men säkert rinna ur både kropp och själ. Vi hade det hektiskt sista veckan, både jag och maken. Men som sagt......
SEMESTER.


I går var vi på Öland ....... Jodå det var mycket folk, men vi valde att inte ta vårt vanlig smultronställe på utsidan (eftersom det är invaderat av husbilar) utan valde faktiskt insidan och Haga Park :o

Det var riktigt skönt i soldiset och lite frånlandsvind, varmt i vattnet (som alltid i sundet).
Inte speciellt mycket folk och parkeringen var nästan tom när vi kom.

Däremot var det som vanligt långa köer när vi åkte tillbaka till fastlandet :o
Men det visste vi ju egentligen! Man får helt enkelt skylla sig själv om man åker hem från Öland en söndagseftermiddag under semestern!


Vi passade på att testa Jureskogs i Kalmar när vi ändå passerade och var hungriga ;-) Vi hann precis innan rusningen från Guldfågeln Arena där KFF hade spelat hemmamatch mot DIF.


Från köksträdgården kan jag rapportera att vitlöksskörden inte blev den förväntade, klart sämre. Men jag kan nog skylla det på vädret, eller framför allt de höga temperaturerna och bristen på regn. Nästan alla hade gått upp i blom eller satt lökar vid lökhalsen.
Nu gäller det att läsa på ordentligt inför höstens plantering av vitlök. Rätt sorter ska förbokas, jag vill ha mjuk hals så att de är lättare att fläta :-)


Måndag och första semesterdagen :-)

Ha en härlig fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: