torsdag 27 maj 2021

Anpassad arbetshöjd


Ni som har hängt här ett tag, känner ju till hur många pallkragar jag har målat ;-)

Åtta av dem använder vi som öppna komposter för trädgårdsavfall (och snigeluppfödning).


Jag gillar att komposterna ligger nära köksträdgården, men inte precis inpå. Perfekt med egen jordfabrik.


Eftersom vi har stora problem med kajor och skator i trädgården, la maken ett gammalt kompostgaller över den komposten vi inte ville unna fåglarna. Det fungerade riktigt bra på kajorna, men skatorna var smartare. Hmm.....

Som en bonus fick jag en arbetsyta för rensning av skörden. Helt perfekt om ni frågar mig :-)


Nära att slänga materialet, direkt på komposten, och jag slipper riskera att tappa ner det vi ska förädla i komposten. Dubbel vinst liksom.


Eftersom det är torsdag måste jag ju bara tipsa om den absolut godaste rabarberkakan på år och dar, serverad med hemkokt vaniljsås och man är halvvägs till himlen :-)
Receptet hittar du HÄR

Ha en fin fortsättning på veckan<3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Bra att tänka ergonomiskt. Kraaam Pia