onsdag 4 mars 2020

Varje dags rum


Än tillbringar vi faktiskt lite tid varje dag i tv-rummet. Inte för att vi egentligen kollar hemult mycket på tv men vi följer några matlagningsserier, Husdrömmar och vi har givetvis sett Mandelmanns.

Jag har inget större behov av förändring här inne, utan är väldigt nöjd efter renoveringen då nästan alla väggar blev vita. Den enda som avviker i färg är kalklitirväggen bakom tv:n.


Det som förändras efter årstid är mina små stilleben som står lite här och där.
På soffbordet finns alltid en samling ljus av något slag. Just nu är det grönt från Iittala som gäller.


 Skinnet i soffan ligger alltid på plats, en riktigt bra investering om jag får säga det själv :-)

Utanför karmen runt valvet syns det enda som jag inte är nöjd med, den grå nätverkskabeln. Men jag har pensel och färg, det enda som ska till är tid att flänga runt och måla kabeln. Det ska ske någon gång under våren.


Sonens golftavla har kommit upp igen, men ska väl ner igen när han och sambon flyttar till sin nya lägenhet. Jag får helt enkelt beställa mig en egen från den lokala konsthandlaren!


På det lilla runda bordet står det allt som oftast en vas med blommor, säsongens blommor.


Onsdag och även om det är laddat behövs det ingen brasa idag.

Ha en fin fortsättning på resten av veckan <3

Inga kommentarer: