tisdag 3 mars 2020

Höjden av lyx


Tänk i alla fall!
På min lediga måndag fick jag i alla fall någon halvtimme utan regn :-)
Precis lagom för att hinna skaka och hänga ut våra duntäcken en liten stund.
Visserligen blev de fuktiga, men de luktar så gott.


Eftersom det äntligen slutat blåsa är även sovrumsfönstret lite öppet. Äntligen!
Älskar att sova med öppet fönster och väckas av fåglarna på våren.

Jag är så tacksam för att jag fick med maken på den gröna kontrastfärgen i sovrummet :-)


 Det blir så ombonat och samtidigt blir det som en extra sänggavel bakom sänggaveln.
Vårt oljade ekgolv börjar anta en lite varmare ton och bidrar ytterligare till den ombonade känslan.

Jodå ni ser rätt :o
Bakom gardinen skymtar vår stora Fling(a). Den är så stor och tung att den faktiskt hänger uppe året runt, däremot är den inte tänd året runt ;-)


Jag älskar ju Rituals och nu har en alldeles väldigt mjuk doft av vår intagit sovrummet, Rituals of Sakura.

Jag vill inte överlasta sovrummet, men kunde inte låta bli att ställa upp en av min morfars målade segelfartyg. Motivet får mig att tänka på Stockholms skärgård, min barndom och avkopplande sommarlov.

Tisdag och det är vardag igen.
Ha en fin fortsättning på veckan <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Vädrade sängkläder är så skönt. Håller med dig att det doftar underbart och att man sover snäppet bättre. Kraaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Ja vädrade sängkläder och sen där friska doften, ett sant nöje! Låter som du hade en skön måndag, stress är aldrig bra...hoppas du kan ta det lite lugnt framöver.
Kram från Titti