måndag 16 mars 2020

Ta tillvara på mer


Under alla de år vi bott i vårt hus och tagit hand om vår trädgård har vi gått oräkneliga rundar till ristippen med klipp från äppelträd och häckar. Ganska synd egentligen, tycker i alla fall jag.


Numera är det slut med att förse ristippen med grenar, nu tuggar vi ner dem i vår nya trädgårdskompis.


Fliset blir lite grovt, men passar alldeles utmärkt till gångarna mellan pallkragarna i köksträdgården.

Känns riktigt bra att kunna ersätta täckbarken med hemproducerad flis.


Oj då, nu ser jag fliset måste trampas ihop lite och att snigeltejparna behöver bytas ut.

Det är inte utan att jag börjar längta efter att jorden ska torka upp. 
Jag vill så gärna ge mig i kast med att göda upp pallkaragarna och köksträdgården med material från våra varmkomposter och bokashin.

Tisdag och det är dag för cirkelträning.

Ha en underbar fortsättning på resten av veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Så smart ju.. Ja och fint också. Kraaam Pia