måndag 22 januari 2018

Måndagsträning


Måndag igen! 
Just så här förgyller jag och maken våra måndagskvällar numera.
Eftersom golfbanan just nu ligger under ett vitt snötäcke, tar vi vår träningsdos inomhus i golfhallen i Emmaboda Nöjeshus.
Här finns möjligheter att slå med både korta och långa klubbor.


Det finns möjlighet att träna puttning på riktigt snabb green, bollen rullar lika bra som på proffstouren :o


Är man riktigt hängiven, eller inte kommit över hink och spade stadiet, kan man även öva i bunker. Här kommer ni nog att hitta mig framöver ;-) Under de senaste åren har jag haft så pass ont i ryggen att jag inte kunnat slå i sanden på grund av ökad smärta, men nu så ..... 


Vid de otäcka speglarna, som sitter uppsatta i 90 grader, kan man även få svingträning med klubbens Pro Farid Guedra. 
Farid håller även första delen av träningen för nya golfspelare här i golfhallen. Superbra! Då kan ju de nya redan tekniken när de sedan kommer ut på golfbanan till våren.

Jamen det var lite om golfhallen och vad jag och maken gör på måndagskvällarna numera :-)

Nu sitter jag och värmer upp mig med en stor kopp te och ska alldeles snart ta tag i psykologiboken igen. Ha en härlig fortsättning på resten av veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Vad häftigt med inomhusgolfträning. Kraam Pia