söndag 21 januari 2018

Räcker inte till


Oj, oj, oj!
Tiden räcker inte till och jag räcker inte till :o
Hade hoppats på så mycket, men det blev visst inte alls som jag ville.

I fredags hade vi ett ljuvligt väder, men jag valde att tillbringa eftermiddagen i ett dimmigt Kalmar istället. Både ett dåligt och ett bra val!

I går fick vi återigen besök at Kung Bore, som ansåg att vi alls inte hade tillräckligt med snö.

I dag hade vi återigen en sån där underbar vinterdag, just så som bara svenska vinterdagar kan vara.
Behaglig temperatur och sol. Helt perfekt, om det inte vore för att jag var tvungen att läsa ikapp efter veckans strul med högskolans portal :-(
En kortare promenad hanns i alla fall med, tack och lov för "pensionärs-broddar". Hellre broddar på, än brutna armar och ben ;-)


Jag ledsnade på julens sista amaryllis som nu får ha sina sista dagar som solitär i en vas. Jag tycker att amaryllisar gör sig bättre i vas än i kruka. Ska ha det i åtanke till nästa jul ;-)
Inga krukor, bara buketter :-)


 Så måste jag väl till sist visa mina korta, rosa vårnaglar. Japp jag hoppas att mina naglar kan locka fram lite mer ljus och lite mer sol :-)

Nu piper visst micron där nere, teet är varmt och en semla bara står och väntar.

Ha en härlig start på veckan <3

2 kommentarer:

Charlotta sa...

Ops, inte en enda av dina bilder vill visa sig för mig. Men jag hoppas att din kommande vecka ska bli lite lugnare och att du hinner komma ikapp dig själv.
Kram ♥

Meta sa...

Tiden rinner iväg och allt det gråa har nog gjort att allt vi gör tar längre tid. Lite sol gjorde susen men mer behöver vi allt. Man får göra så gott man kan var sak har sin tid liksom.
Ha det gott och var rädd om de fina naglarna jag fattar inte hur de kan hålla........
Kram Meta