lördag 27 januari 2018

Ren magi


Jag säger bara det, varför ska det vara så svårt att städa duschrum och toalettutrymmen?
Tvål- och schamporester, damm, hår, ja ni vet ju!
Då får vi ju inte glömma alla trista kalkavlagringar som verkar komma över natten :o


Fick tips om en hjälpreda!
Euroscrubby!
Jag vet, det är den lilla tvättsvampen. Lite diskmedel och varmt vatten, sen är det bara att börja gno :-)


Kakel, klinker, porslin, glas, rör, kranar, japp den fungerar på rubbet.
Nu slipper vi de där så miljöovänliga produkterna och kan använda vanligt diskmedel och lite citronsyra :-)

Jag köpte min tvättsvamp på Cervera och den var billigare än parkeringsavgiften ;-)


 Efter en helt fantastik dag, med både långpromenad i solen och en hel del röjning är det dags att ta lite lördagskväll. Lördagskväll med bakning och fiskgratäng :-)

Ha en underbar fortsättning på helgen <3

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Bra tips! Den måste jag testa...hopplöst det där med badrummen!
Söndag igen, önskar dig en skön dag!
Kram från Titti