torsdag 11 januari 2018

Snart så


Ljuset har vänt och nu har det även börjat att märkas. Framför allt de dagar när den så hett eftertraktade solen lyser.
Däremot misstänker jag att vindarna kommer vända många gånger innan värmen kommer och jag får går ut och gräva i jorden.

Men jag har tjuvstartat ;-) 
Näe jag har inte sått något, men jag har satt groddar på tillväxt. Bättre med groddar som primörer än inga primörer alls :-)
Snart är det väl även dags att beställa lite nya fröer. Japp, nya fröer ska det bli i år, märkte förra året att de flesta tappat grobarheten. Grönsaker ska det bli :-)

Men nu dags för en spansk ekologisk apelsin till andra delen av Sveriges Mästerkock.

Ha en härlig fredag <3

2 kommentarer:

Meta sa...

Groddar var då ingen hitt i mitt hus fick äta allt själv så jag blev rätt trött på det. Det där med fröer det är absolut inte min grej men visst får väl ta mig i kragen och få ihop lite blir ju rätt tomt annars.Och lite vill man ju ha som är färskt.
Ha det gott nu är det fredag så njut snart ledigt
Kram Meta

Villa Ryttarängen sa...

Ja man längtar nu. Jag missade mästerkocken får se på play idag. Kraaaam Pia