måndag 20 maj 2013

Rum fulla av väldoft .....


........ hela naturen är full av väldoft, ljummet sommarregn, hägg, syren och liljekonvalj.

Efter gårdagens runda med snabeldraken passade jag på att plocka in lite av de doftande liljekonvaljerna ;)



Var bara tvungen i går kväll, ljuset var så perfekt....... kan inte låta bli att beundra samhällets vackraste hus Pensionat Prästgården, alldeles vid golfbanan (endast grinden skiljer prästgårdens gräs från golfbanans).

I kväll fotar jag i Kalmar (om vädret är med mig)! Ha en alldeles fantastisk måndag. Tjingeling ♥


4 kommentarer:

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan !

Finns de redan konvaljerna. Vet bara om ett ställe här i Södertälje.Helt när där mitt X bor. Får väl ta mig en runda dit, när det inte är så soligt. I går gick och stod jag i två och en halv timme.Kändes i trampdynorna.

Kalmar vill jag gärna se, var där många gånger som ung.Då som Du redan vet att jag bodde i Vetlanda och mellan Oskarshamn o.Påskallavik, närmare bestämt i Vånevik sommartid.

Ha en fin Måndag

Kram Mi

Om Ett Hus sa...

Vad härligt att liljekonvaljen har börjat blomma! Tycker de är så vackra och de doftar ljuvligt!

Meta sa...

Visst är det helt underbart med alla dessa dofter som bedövar en nästan. jag blir lycklig av det.
Ha en fin tisdag
Kram Meta

Fröken Dill sa...

Doft av liljekonvalj - då är det försommar på riktigt!
Den är på g i zon 4 också...