lördag 18 maj 2013

I hägg och syren .....


...... man får vara glad att man inte har semester MELLAN hägg och syren i år. De blommar ju samtidigt!!

Vi har alltså gått från vinter till sommar på bara ett par, tre veckor. Normalt sett blommar syren på Nationaldagen, men jag får nog vara glad om det finns några kvar då :o


I brist på bilder på de blommande liljekonvaljerna, måste jag bara slänga in en bild på de kaxiga rosekvittenknopparna. Jag får helt enkelt visa liljekonvaljerna en annan gång, om jag hinner innan de också blommar färdigt.


Hela praktmagnolian står i full blom! Det finns inte mycket som slår det. Fler vårtecken från vårt avlånga land hittar du HÄR hos Annica.

Ha en skön lördag. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Om Ett Hus sa...

Åh så fin Magnolia!!

Charlotta sa...

Våren var sen överallt men nu tror jag allt har kommit ikapp. Snart doftar syrenerna utslagna.
Ha en fin pingst!