fredag 24 maj 2013

Fabrikör ......


...... är namnet på förvaringsmöbeln från det stora möbelvaruhuset.
...... är väl vad jag är som medlem i Inspirationsfabriken ;)

Nu har jag börjat plocka ihop alla små dammsamlare, dammsamlare som allihop gör sig väldigt bra i bild, ensamma eller tillsammans med mat :o


Koppar och fat kommer att återkomma i många bilder framöver, perfekt för berså-bilder med lite söndagsfika.


Tekoppen är en av mina gamla favoriter, tyvärr har jag inte hittat någon mer.


Luciakronan är väl kanske inget jag kommer använda ihop med mat, men man vet aldrig. När jul och advent pockar på, kanske jag kommer på andra tankar.


Samma öde möter nog ljusformar och korvhorn, man ska aldrig säga aldrig.


Hela samlingen står nära till hands, bara diagonalt över rummet där jag har min arbetsplats.


Dagen till ära är bordet prytt med gammaldags bondsyren, det doftar i hela rummet och doften blandar sig med liljekonvalj och porslinsblomma.


Ha en helt underbar fredag. Tjingeling ♥

1 kommentar:

Meta sa...

Så stora och välutslagna syrener du har då, här är de på gång behöver lite mer värme, var den nu har tagit vägen, kanske till dig.
Ha en fin söndag
Kram Meta