måndag 31 oktober 2011

Mera vild än tam ......


........ det ljumna vädret lockade ut mig och maken i skogen i går. En del vackert från naturen åkte med i korgen, men mest lingonris. Jag hoppas ju givetvis att det ska ges fler tillfällen, vill ha både mossa och ännu mer lingon- och blåbärsris.


I dag fick det bli ett snabbt besök hos blomsteraffären på centralorten, myrtentråd och blomstertejp stod på inköpslistan.


Det blev en krans, om än lite spretig och ojämn. Men vad kan man begära utan stomme,  med lite vitt band och sedd på håll är det ingen som märker det vilda spretet ;D

Jag är så lycklig, jag har lyckats buda hem något på Tradera som jag önskat mig länge, vad det är får ni se om någon vecka.

Ha en härlig måndagskväll och glöm inte reflexerna om ni går ut. Tjingeling

2 kommentarer:

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan !

Alla kreativa bloggare som jag möter på min vandring bland Er alla.

Just nu sitter jag och väntar (avskyr det) på att Irina ska komma med torrfoder åt utekatterna.Vi håller på att fånga in så många som möjligt innan vintern.Ett evenemang kallar jag dt.från 5 Nov.-21 Dec.
ingen mer än kattfångarna ska närvara.Men har öppnat ett plusgirokonto i mitt namn. Där en symbolisk summa kan sändas in.
Ändå fast det tydligt står.Att det inte spelar någon roll var Du bor,så tror folk ändå att de måste närvara.
Kan ju inte förstora på FB.

"Rädda utekatterna från att frysa i vinter" skulle väl öppnat en grupp.
Jourhem är ett måste innan vi kan fånga in några. Det vimlar av hemlösa okastrerade katter i hela Sverige.Sommarkatter som folk lämnat vind för våg.Ryser vid blotta tanken.

jag började ju mata tre små liv. Som växte och alla tre har varsitt jourhem.Men vi fortsätter mata, i den mån det finns några kvar, jo såg en svart idag.

19 katter har vi kvar som vi måste få hem till.
Hör Dig för, snälla.

Kram Mi

4U2 sa...

Det är detta som är fint, som gör skillnaden mellan handgjort och fabrikstillverkat! Kram