söndag 9 oktober 2011

Trädgårdsdag ........


....... från arla morgonstund till sena eftermiddagen. Rädda det som räddas kan, innan frosten sätter till! Växthuset är nu urstädat, isolerat och fyllt igen. Krukorna undanställda för säsongen och de flesta trädgårdsmöblerna är under tak.


Hann även börja med mitt dåliga samvete, grusgångarna, de har ett mycket trängande behov av att bli av med ogräs. Den ena är klar och nummer två påbörjad, hoppas att jag hinner under veckan som kommer.

Nu vilar jag min ömma rygg framför TV:n. Ha en helt underbar söndagskväll. Tjingeling

1 kommentar:

Fröken Dill sa...

Underbart! Låter rätt likt min lördag då alla tomathinkarnaoch paprikahinkarna åkte in i stugan för påmognad av frukterna. I övrigt plockades allt frostkänsligt i trädgården OCH jag tokrensade ogräs och satte alla lökar. Hur hann jag? Ja ibland, om än ytterst sällan, har man tiden på sin sida.
Många hälsningar från fröken Dill