tisdag 18 september 2018

Paus


Jamen vilket underbart väder vi har fått. Några bonussommardagar rentav, sol och lite över tjugo grader. Man kan ju bli lycklig för mindre.

I går eftermiddag tog maken och jag en paus från jobb och inlandet. Vi begav oss helt enkelt ut till kusten och drömmarnas värld.


En stunds avkoppling med dottern och hennes pojkvän är ju aldrig fel.

Vi avslutade med en spontanmiddag hos dottern innan maken och jag begav oss hemåt igen.


Jag skulle ju ha haft en korg med mig om jag hade vetat om att det fanns så hiskeligt mycket nypon.
Varm nyponsoppa en kall höstdag, ingenting kan ju smaka bättre och så mycket sensommar.

I dag har det, som vanligt, varit lönearbete. Men inte som vanligt, utan en dag med många intressanta möten. Visst är det härligt med människor, nya människor, nya möten :-)

Dags att bygga upp lite träningsvärk igen ;-)

Ha en skön fortsättning på resten av veckan <3

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Ja vad skönt att pausa lite från vardagen. Det är mycket nypon här också. Fast jag tror inte jag ska plocka. Fast man vet aldrig. Nypon ska ju vara rysligt nyttiga. Kraaam Pia

Charlotta sa...

Härligt att kunna unna sig en paus på en sådan vacker plats! :)
Ha det gott!

Meta sa...

Det är ju alltid härligt att åka till kusten, lite långt för oss så det blir inte så ofta.
Det är otroligt mycket nypon iår. var man än åker så är det rött på buskarna.
Jag har inte heller plockat så mycket i år. orkar inte varje år.
Ha det gott
Kram Meta