söndag 14 januari 2024

Svårt att välja


Hur avkopplande är det inte att promenera vid havet i solsken, även om det är snö :-)

Karlskrona har fått klart mer snö än oss, men det är ju så det blir med de berömda snökanonerna.
Kan klart konstatera att promenera med barnvagn i Karlskrona med alla snö är ett riktigt styrketräningspass :o


Tur då att syskonvagnen inte var med ut, utan endast Olofs vagn. Alice ömsom sprang, rullade,  åkte pulka och till sist la sig i korgen under barnvagnen :o.


När jag ändå var i Karlskrona passade jag på att köpa lite lösviktste och hämta ut mina nya glasögon. 
Vad jag hatar att byta glasögon, tycker att jag varje gång ställs inför pest eller kolera när jag väljer båge. Med mina styrkor, på -7,75 och -7,5 + progressiva + brytningsfel, dessutom smala näsa, passar inte vilka bågar som helst. Den här gången tog det typ 2 sekunder och två bågar var funna.


Den andra bågen fick helt enkelt bli slipade solglasögon.

Söndag och det fixas mat för både dagen och den kommande veckan.

Ha en fin avslutning på helgen och en bra start på veckan <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Jisses vad med snö för att vara söderut. Tycker du valde riktigt fina bågar. Receptet på isterbanden hittade jag aldrig. Ligger det på din matblogg kanske? Kraaam Pia

Villa Ryttarängen sa...

Jag trodde jag skickat en kommentar men tydligen inte. Snygga bågar du valde och svårt att manövrera barnvagnar i snön. Har fortfarande inte hittat receptet på isterbanden. I kväll blir det gamla vanliga fast med stuvad vitkål istället för blomkål. Kraaam Pia