tisdag 23 januari 2024

Chili- och tomatsådd


Årets första sådd är avklarad. 4 sorters olika Jalapeno, frågar du mig är det de mest användbara chilifrukterna. 
De olika superstarka sorterna har vi både torkade, pulvriserade och rökta för många år framåt :o
Även tomater blir lite sparsamt på sorterna, 4 sorter varav 2 beprövade de andra två helt nya.


Eftersom jag hade det lite trögt med både chili och tomater förra året testar jag en ny metod. 
Två rootmaster har fått kommit fram från gömmorna, en för vardera planttyp. Jag har fyllt botten på varje cell med Rekojord och sedan toppat med såjord. 
De står på värmematta. Tänker att jag bara plockar bort värmemattan så snart de grott och plockar fram tillskottsljus.

Tisdag och jag erkänner att jag har sjukskrivit mig själv :o

Duracellkaninen har fått batteritorsk!
Till sist fick jag ge upp, de första två veckorna jag jobbade efter jul/nyårsledigheten hade jag migrän sex dagar av sju. Det är inte hållbart på något sätt! 
Vi får se vad som händer när min sjukskrivningsvecka passerat, det görs samtidigt en utredning om psykisk utmattning. Den här veckan gör jag inte så många knop, vilar och lite sånt som jag tycker är kul (som att så frön) :-)

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: