söndag 7 januari 2024

Med visst vemod


Granen vi lyckades såga till julen är baske mig den finaste på många, många år. Kraftig, precis lagom hög, tät och har knappt barrat ett endaste dugg.



I morse noterade jag att den började bli lite torr i grentopparna och barren började släppa, istället för att ha den kvar en vecka till valde vi att plocka ut den redan idag.


Inte helt utan vemod i själen måste jag erkänna. 
Den här adventstiden och julen, kom och gick, jag var verkligen inte med.


Jag har lovat mig själv att det ALDRIG mer få hända. 
Advent och jul är det bästa som finns och jag vill verkligen njuta av hela tiden från november till tjugondag jul, kasta ut julen med Knut.


Nu får granen göra nytta i våra rabatter och de få barren som föll ska sopas ihop.


Vi passade även på att snötvätta vår stora matrumsmatta i den fina snön.


Tungt som attan, men ren blev den :-)

Söndag, det fejjas och donas för imorgon går vi tillbaka till "verkligheten" igen.

Ha en fin avslutning på helgen och en bra start på veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

a har min gran kvar och den kommer barra den med. Tar den nästa helg. Härligt att tvätta mattor i snö. Kraaam Pia