onsdag 2 november 2022

Vitlöken är i jorden


Sådär ja!
Nu är vitlöken i jorden, på grund av en fadäs när jag beställde fick det bli hela tre pallkragar med vitlök :o
Nu håller jag tummarna för att 2023 blir ett bättre vitlöksår än 2022.
Årets leverans av vitlök var av väldigt hög kvalitet, riktigt stora och många klyftor per vitlök.

Två av vardera:
Germidour + Therador + Thermidrom + Primor + Cledor + Sabagold
En av vardera:
Messidor + Flavor


Den röda grönkålen skäms inte för sig :-) Alltså den färgen!
Funderar på att sätta den sorten i mina rabatter nästa år och blanda upp med olika sorters sommarblommor.


Spetskål ska jag odla fler gånger. Visserligen har de riktigt lång utvecklingstid, men de kanske skulle kunna stå i trädgårdslandet bland sparrisen?

Onsdag och trädgårdsåret 2023 har startat ;-)

Ha en fin fortsättning på veckan <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Heja dig. Jag odlar inte vitlök, ingen lök vi använder hos oss så mycket. Fin spetskål och den andra mörka grönkålen. Kraaaam Pia

Rost och rädisor sa...

Jag kan verkligen rekommendera den röda grönkålen med sommarblommor. Det blir jättefint!
Allt gott
/Anette
atligatradgarden.se