måndag 14 november 2022

Glasklart


Hoppsan!
Med rena fönster innebär det också att de blir fulla av fågelskit, allt bara för att fåglarna helt enkelt inte uppfattar fönstret längre :o
Körde en snabbtvätt på utsidan med teleskopskaft i helgen, det blir inte rent, men renare är helt ok för mig.


Ett rent fönster måste följas upp av en adventsstjärna :-)
Den kommer inte tändas ännu, men den finns där, för mig att beundra från insidan <3

I dag hade jag en planerad "stoppdag" dvs av arbetsgivaren påtvingad semesterdag. Planerna var stora, men av de blev inget. Fy tusan vilken "mansförkylning" jag åkt på. Blir nog till att arbeta från hemmakontoret stor del av den här veckan.


Flera av fönstren i nedre våningen har fått ljusstakar efter att de blivit tvättade.
Nu återstår den övre våningen där fönstertvätt får påbörjas i dagsljus på fredag och färdigställas under helgen. Det är väl absolut sista momangen då väderrapporterna pekar på kyligare väder framöver.


I vardagsrummet krockar årstiderna just nu, blommande hibiskus och tillika blommande Nerium Oleander möter adventsstjärna.


Måndag och den här veckan började inte riktigt som planerat, men förkylningar får man helt enkelt leva med lite då och då.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Mysigt och ombonat. Rena fönster är underbart.

HWIT BLOGG sa...

Ja lite småsegt här också med förkylningar och smutsiga fönster...orken är lika med noll! Och så måndag på det! Puh!! Ja jag längtar efter att adventspynta lite nu. Varenda ljusglimt behövs i kolmörkret :)
Ha en fin vecka och krya på dig!
Titti