tisdag 8 november 2022

Startskottet för en julnörd


Jag älskar tiden mellan Alla helgons dag och julen.
Med lite amatörpsykologi tror jag att det är mitt sätt att hantera det förbaskade mörkret.

De första lådorna, främst stjärnor och ljusstakar, är framplockade. De ska testas och kontrolleras att det är LED i allt som ska tändas till advent.


Jag vet att tiden är begränsad fram till advent och tiden kommer att rusa mot advent och jul. 

Jag älskar pappersstjärnor, trots den begränsade tiden, hoppas jag ändå hinna vika några ytterligare stjärnor av tapet eller annat fint papper :-)


Utöver stjärnor och ljusstakar har lite andra finheter också fått komma fram. Såna där finheter som ögonen behöver njuta längre av än några dagar kring jul och nyår :-)


Tisdag, det är 46 dagar kvar till jul och startskottet har gått för den här julnörden.

Ha en härlig fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: