onsdag 23 november 2022

Akupressurmatta - spikmatta


Akupressurmattan var årets julklapp 2009, användandet och populariteten har väl gått upp och ner sedan dess. Mattan är baserad på den indiska spikmattan, tusentals "spikar" på akupressurmattan skapar ett tryck mot huden och musklerna.
Mattan är bra mot muskelsmärtor och stelhet. Den ger ökad energinivå, ökad sömnkvalitet och bättre avslappning. Kan verkligen intyga att det är sant :-)


Jag, som har relativt ont i rygg och nacke, ligger ca 20-40 minuter varannan dag innan jag planerat att sova. Så himla skönt, man blir så där lagom varm och avslappnad precis innan det är dags att sova.


Akupressur- eller shaktimattor finns att köpa i alla färger och prisklasser. Jag köpte en billig på Rusta eftersom jag inte visste om det fungerade. På sikt köper jag en ny, större matta och en stoppad kuddliknande till nacken.

Onsdag och det är läge att krypa ner bland spikarna :-)

Ha en fin fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Ja kanske jag skulle testa en sådan. Allt för hälsan. Kraaam Pia