onsdag 30 november 2022

Hejdå November


Hejdå november!
November som fick mig att sticka tomtekläder :o


Kunde inte låta bli att beställa garn och mönster när den norska annonsen for förbi i fb-flödet ;-)


Det är inte det att jag gillar november mindre, men just denna november frestade på lite mer än vanligt.
Vi fick ju underbar snö, underbar för alla barn. Det hann bli både snölyktor, snögubbar och pulkaåkning de få dagar snön låg.


Men tyvärr blev jag både förbannad och besviken, för vi fick, återigen, besök i trädgården. 
Den här gången av ett fyrhjuligt fordon som framfördes på ett allt annat än lämpligt sätt. Eftersom hen smet efteråt, hoppas jag att hen fick både bilen och självförtroendet ordentligt sönderslaget. Dessutom att det kostar mer än skjortan att reparera bilen! 
Attans synd att elen inte var på - det hade vart kul!

Om det är någon läsare som bor i närheten och mot förmodan såg något måndagskvällen den 21 november, tveka inte att säga till.


För vår del innebär det en jäkla massa extra arbete som vi inte behöver eftersom både betongkant och betongstolpe är förstörd. Jag misstänker att muraren måste gjuta om helt och hållet. Vi måste byta brädor, spänna om all eltråd och måla stolparna.

Onsdag och jag säger Hejdå november!
Jag möter med nyfikenhet December i morgon.

Inga kommentarer: