söndag 7 november 2021

Traditioner och fackeltåg


I går var vi på minneslunden och kyrkogården för att tända ljus.


Varför inte passa på att ta tillfället i akt för en skön promenad i lugn och ro.


När skymningen föll mötte vi upp och anslöt till fackeltåget. Måste ha varit rekordmånga i årets fackeltåg, jag kan inte minnas att jag sett fler facklor i alla fall.


Det är så vackert när hela kyrkogården lyser och fackeltåget stannat upp utanför kyrkan.


Tidigare på dagen hade även den nya bron mellan kyrkan och kyrkstallarna invigts. Hela bron var upplyst med marschaller och det var så himla fint.


Jag, tillsammans med dottern, hennes sambo och lilla barnbarnet tog oss en promenad hemåt medan resten gick till kyrkan för minnesgudstjänst för de som lämnat jordelivet under året. 

När gudstjänstbesökarna väl var tillbaka hemma igen blev det traditionsenlig glöggprovning, årets Blossa fick mer än väl godkänt :-)

Söndag och jag brottas med en ny version av PS. 
Fy vad jag ogillar när programleverantörer bestämmer sig för att "utveckla" sina program genom att ta bort riktigt bra funktioner och inte ens ersätta dem (eller så hittar jag dem helt enkelt inte längre) hmmmmmm....... 
Dessutom kraschar både CameraRaw och PhotoShop! 
Någon mer som fått problem med den nya versionen?

Ha en fin avslutning på helgen och en bra start på den nya veckan <3

Inga kommentarer: