måndag 8 november 2021

Startskottet för en julnörd


Nu pirrar det i julnerven!
Jag anser att julen är den allra finaste högtiden, fylld av traditioner och härligt umgänge med familjen.
Jag älskar att dra ut på njutningen och startar gärna lite i förväg, dock aldrig före Alla helgons dag.

Det ska både pyntas, bakas och lagas mat, då är planering A och O.
Än så länge är inget pynt framme, men planen börjar sakta men säkert växa fram. En plan som ska tillåta mig att njuta av höstens bästa sysslor i lugn och ro, utan stress. 


Innan pandemin har julmarknaden i Huseby varit startskottet för mitt pyntade. I år startar jag samtidigt med Huseby men utan att närvara.


Jag har inte bestämt den röda tråden, men den kommer att mogna fram längs resan i novent.
Guld, natur och grått känns bra. Men det kan även bli rött och silver om andan faller på.


Måndag och dagens kalla väder har spätt på novemberkänslan.

Måndag och startskottet har gått för den här julnörden :-)

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: