lördag 13 november 2021

Jag är redo, är du?


Gräsklippare och snöslunga har bytt plats i garaget. 
Vinterdäcken är på och bilen är nytvättad, nu är jag redo för snö och halka.

Men just nu känns det som om vintern är långt, långt borta, 7-8 grader dygnet runt, grått och duggregn. 
Klassiskt novemberväder, med andra ord.

Men rätt vad det är står vi där, med massor av vitt på marken, kallt och halt.


I veckan kom den lilla stjärnan som ska hänga på altanen :-)
Tyvärr blev det fel sladd, men den riktiga kommer denna veckan istället.

Lite lagom att sätta sitta i skummet och montera stjärnan, spets för spets.


Lagom till advent kommer den lilla, vita stjärnan att få ljusa upp tillvaron utomhus :-)


Lördag och vi har varit en sväng till Kosta, där vill jag lova att det var gott om folk.
Det var visst invigning av deras julmarknad :o
Tur ändå att vi var där vid lunchtid, misstänker att det var ännu fler när den officiella invigningen gjordes av Måns Zelmerlöv.

Lördag och vi myser till det med lite glögg och pepparkakor <3

Ha en fin fortsättning på helgen <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Åhh nej jag är inte beredd för varken snö eller kyla. Hoppas hinna med allt innan det är försent. Kraaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Ja helt plötsligt händer det! Det blir vinter! Jättefin stjärna, ja nu vill jag skynda på tiden fram till 1:a advent....
KRAM