måndag 15 november 2021

Bubbeliglo


Nu är den här odlingssäsongen avslutad, växthuset städat och isolerat med bubbelplast.

Den här vintern är det ett väldigt litet antal övervintrare i växthuset, en hel del växter har fått avsluta den här säsongen i komposten. 
Helt ärligt orkar jag inte kämpa mot alla lusangrepp längre, framför allt inte sköldlössen.


De växter, som övervintrar som rötter och de som fäller sina löv, övervintrar i garaget. Ett sätt att sprida risken ;-)

Physalisen har fått lämna över stafettpinnen till nya sticklingar. De är tvååriga, men de här är planterade så sent att de inte kommer att ge några frukter förrän nästa år.


Några palettblad, lagerbuske, rosmarin, kamelia, citrongräs och citronverbena övervintrar i växthuset. Greppbart när nästa års säsong ska startas med värmeväxthuset, som tar sin lilla plats.

Måndag och jag är ordentligt tillknådad efter ett naprapatbesök. Välbehövligt kan jag lova, jisses vad min rygg och nacke har krånglat senaste tiden men nu är jag både laserbehandlad och tejpad.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: