måndag 22 november 2021

Ljusstakar i fönstren


Bara några ynka dagar kvar till första advent och jag är innerligt glad att jag började i tid. Hur hinner man annars liksom?

Eftersom vi får byta ut vårt gamla pynt och rassel lite varefter de ger upp är det numera likadana vita träljusstakar i både matrum och kök.


Gillar att ljusstakens former påminner om ryggstöden i matstolarna. Lite lagom svängigt men ändå enkelt, att de dessutom är hyfsat billiga gör ju inget ;-)


Ljusstaken i TV-rummet inköptes till vår första jul i huset, sju-armad i mässing. 


Tro det eller ej, men jag gillar den fortfarande och skulle önska att jag kunde få tag i ytterligare en, eller ännu hellre två. Då skulle alla fönster i vardagsrummet får likadana ljusstakar.

Måndag och ljusstakarna lyser i mina fönster för snart är det minsann första advent <3

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: