tisdag 2 november 2021

Nästa års vitlöksskörd


I år var det inget bra vitlöksår, fick nog knappt tillbaka det vi satte förra året. Med erfarenhet från det har jag nu satt nästa års vitlök.
Förra året bottnade vi pallkragarna med bokashi, i år testar jag biokol och naturgödslad jord. 

Endast två sorter istället för fyra.


En pallkrage med tidiga Therador och den andra pallkragen med lagringsdugliga Flavor.
Bägge ska ha mjuk nacke och vara flätningsbara.


Nu håller jag tummarna för att nästa år blir ett bra vitlöksår, eller jag kanske ska önska mig ett bra lökår. Det var ju ingen lök, förutom purjolöken som fungerade.


Hos oss rycker och gräver kajorna altid upp all sorts lök därför täcker jag med kompostgaller.

Tisdag och nästa års vitlöksskörd är på gång.

Ha en härlig fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: